Ocenění za rok 2021 bylo předáno na plese VŠCHT Praha. Ten se z důvodů omezení souvisejících s onemocněním COVID-19 uskutečnil až v dubnu 2022.
Ceny Vitriol vytvořila pro VŠCHT Praha umělkyně MgA. Dominika Petrtýlová, čerstvá absolventka UMPRUM v ateliéru pod vedením Ronyho Plesla.
Výsledky
Laureáti prvního ročníku studentské ceny Vitriol za rok 2021 se v 6 kategoriích stali:
Nejlepší pedagog za FCHI
Dr. Ing. Pavel Vrbka z Ústavu fyzikální chemie
Pan doktor Vrbka měl velice pozitivní ohlasy velkého množství studentů na online i prezenční výuku. Ostatní pedagogové by se mohli učit jeho příkladnou připravenost na distanční výuku. Výuka doktora Vrbky je jedinečná, je podávána humorným způsobem, ale zároveň si zachovává vysokou kvalitu a úroveň požadovaných vědomostí. Velmi si ceníme jeho přístupu k výuce laboratoří fyzikální chemie, který lze vyjádřit snad jen jediným slovem „Náčelník“. Za příklad by se mělo dávat i jeho dlouholeté ctění tradic, například v podobě již legendárních jehličkových tiskáren. S přirozeností jemu vlastní je pedagog lidský, humorný, skromný a člověk se v jeho přítomnosti rozhodně nenudí.
Nejlepší pedagog za FCHT
prof. Ing. Petr Zámostný, Ph.D. z Ústavu organické technologie
Prof. Zámostný má skvělé hodnocení a srovnatelný počet nominací s ostatními kandidáty. Dále uvedené vlastnosti, které tohoto kandidáta odlišují od těch ostatních jsou zároveň důvody, které nás přesvědčily k udělení ceny Vitriol:
- Přestože prof. Zámostný neučí předmět společného základu, má v Anketě velké množství hodnocení a komentářů. Na všechny tyto komentáře velice konstruktivně reaguje. Velice pozitivně hodnotíme také to, že se nebojí postavit negativní kritice, kterou je schopen přijmout a pracovat s ní.
- Oceňujeme také, že prof. Zámostný v současnosti vykonává excelentně funkci proděkana pro pedagogiku Fakulty chemické technologie a to, že vychází studentům nadmíru vstříc kdykoliv je třeba cokoliv řešit.
Nejlepší pedagog za FPBT
doc. Ing. Iveta Hrádková, Ph.D. z Ústavu mléka, tuků a kosmetiky
Komise považuje cenu Vitriol za příležitost motivovat pedagogy k proaktivnímu přístupu ke studentům a prezentaci excelentních vyučujících, kteří nemají oporu v komunikaci s velkým počtem studentů předmětů společného základu. Doc. Iveta Hrádková oslovila komisi svým svědomitým přístupem k přednášení, snaze vyjít studentům vstříc a implementovat nové metody i v době omezené výuky z důvodu pandemie SARS-Cov-2. Komise hodnotí mimořádně kladně přístup doc. Hrádkové k odpovídání na připomínky studentů v anketách ve studentském informačním systému. V neposlední řadě komise oceňuje snahu paní docentky obohacovat své přednášky zkušenostmi z praxe. Věříme, že toto ocenění bude motivací pro pedagogy z menších ústavů k neustálé inovaci svých předmětů, ale i motivací pro studenty, aby si více vybírali předměty z těchto ústavů, protože pedagogů mimořádných kvalit naše fakulta nabízí mnohem více.
Nejlepší pedagog za FTOP
Ing. Marek Staf, Ph.D. z Ústavu plynných a pevných paliv a ochrany ovzduší
Doktor Staf je odborník s úspěšnou kariérou v průmyslu, kterou se rozhodl dále rozvíjet v akademické sféře. Jeho přednášky jsou mezi studenty velmi oblíbené, přestože jsou často v odpoledních hodinách. Pan doktor při svých přednáškách opakovaně potvrzuje svůj široký vědomostní rozhled a lidský přístup ke studentům. Obtížnou tématiku prezentuje srozumitelně a u zkoušky má jasně daná kritéria a férový přístup. Své přednášky doplňuje o nadstavbové exkurze a účastní se i reprezentace fakulty, například v akademickém senátu VŠCHT nebo na dnech otevřených dveří.
Nejlepší pedagog za celoškolská pracoviště
doc. RNDr. Ing. Hana Scholleová, Ph.D. z Ústavu ekonomiky a managementu
Paní docentka měla absolutně nejvyšší počet nominací a skvělé hodnocení od studentů v anketě SIS. Její ocenění může sloužit jako dobrá motivace pro další pedagogy v nových ekonomických oborech na VŠCHT Praha. Komise také ocenila její práci v době pandemie Covid-19 a individuální přístup ke studentům.
Nejlepší nepedagogický pracovník
Šárka Dintarová z děkanátu FTOP
Paní Dintarová má výjimečný lidský přístup ke studentům, a i přes často náročnou práci s magistry a bakaláři je u ní vždy na prvním místě člověk, nikoli kolonka v tabulce. Zároveň komise ocenila výzdobu a veselou atmosféru, která na děkanátu FTOP dlouhodobě panuje, stejně tak jako používání sociálních sítí a kontakt se studenty během náročného období pandemie Covid-19.