Ceny Vitriol vytvořila pro VŠCHT Praha umělkyně MgA. Dominika Petrtýlová, čerstvá absolventka UMPRUM v ateliéru pod vedením Ronyho Plesla.
Výsledky
Laureáti studentské ceny Vitriol za rok 2022 se v 6 kategoriích stali:
Nejlepší pedagog za FCHT
Ing. Petra Ménová, Ph.D. z Ústavu organické chemie
Ing. Petra Ménová, Ph.D. je skvěle hodnocena studenty za vysokou kvalitu její výuky, kvalitu poskytnutých materiálů a individuální přístup ke studentům. Komise vidí cenu Vitriol jako možnost ocenění jak zasloužilých a zkušených pedagogů za jejich dlouholeté a kvalitní vzdělávací aktivity, tak jako příležitost ocenit a dále motivovat mladé perspektivní pedagogy. Paní doktorka Ménová se dále dlouhodobě podílí na organizaci chemické olympiády. Komise hodnotí velmi pozitivně reakce doktorky Ménové na její hodnocení ve studentské anketě.
Nejlepší pedagog za FPBT
Doc. Ing. Jan Staňek, CSc. z Ústavu chemie přírodních látek
Celoživotní pedagogický výkon doc. Staňka je hodný uznání. Studenti navštěvující jeho kurzy jsou dlouhodobě velmi spokojení s jeho originálním a vtipným přístupem ke složité problematice organické chemie přírodních látek. Jeho umění ilustrovat těžce uchopitelná témata na jednoduchých příkladech z běžného života velmi pomáhá k probuzení zájmu studentů o chemii, za což si doc. Staněk rozhodně cenu Vitriol zaslouží.
Nejlepší pedagog za FTOP
Dr. Ing. Pavla Šmejkalová z Ústavu technologie vody a prostředí
Dr. Ing. Pavla Šmejkalová je dlouhodobě známá svým lidským přístupem k výuce a především ke studentům. Kromě svých pedagogických a vědeckých závazků se velice intenzivně věnuje modernizaci propagace a reprezentace fakulty, například organizováním veřejně přístupných akcí, jako jsou například dny otevřených dveří VŠCHT, Noc vědců a Vědafest.
Nejlepší pedagog za FCHI
RNDr. Pavel Galář, Ph.D. z Ústavu fyziky a měřicí techniky
Pan doktor Galář má velice pozitivní ohlasy velkého množství studentů na výuku i popularizační přednášky. Výuka doktora Galáře je podávána humorným způsobem, ale zároveň si zachovává vysokou kvalitu, úroveň požadovaných vědomostí, stíhá probrat všechna témata potřebná k absolvování předmětu. Velmi si ceníme jeho přístupu ke studentům, se kterými jedná jako se sobě rovnými. Velice oceňujeme jeho vlastní iniciativu při pořádání Nobelovských přednášek, Fyzikálních demonstrací a pořádání SVK. Přejeme mu co nejvíce úspěchů v jeho pedagogické i vědecké kariéře.
Nejlepší pedagog za celoškolská pracoviště
Ing. Roman Thomas Sedlar, MBA, Msc z Ústavu jazyků
Velmi pozitivní zpětná vazba od studentů, schopný podat výuku velmi poutavým způsobem – vzhledem k tomu, že se jedná o cenu pro nejlepšího pedagoga, bylo toto shledáno jako nejvíce relevantní kritérium. Studenti považují Ústav jazyků za velmi důležitou součást školy a oceněním Ing. Sedlara chtějí zdůraznit důležitou úlohu, kterou učení jazyků na škole hraje.
Nejlepší nepedagogický pracovník
Tomáš Filous z Ústavu chemického inženýrství
Pan Filous, jakožto laboratorní technik, je neodmyslitelnou součástí a ikonou laboratoří chemického inženýrství. Jeho neustále přítomný humor, který se pravidelně projeví již při úvodním školení před první laboratorní úlohou, vytváří v průběhu celého turnusu velmi lidskou atmosféru, která v laboratořích rozhodně není samozřejmostí. Právě pracovní pohoda a lidský přístup pana Filouse dělá z laboratoří chemického inženýrství to, čím jsou, tedy studenty oblíbený předmět. A nezapomeňte, hlavně nevypustit manometrickou kapalinu, jinak víte, co vás čeká.